wtorek, 19 czerwca 2012

KOT W KUCHNI | BANANOWY RAJ

Całe przedpołudnie spędziłam dziś w kuchni. Mężczyzna stwierdziłby zapewne, że we właściwym dla siebie miejscu. ;-) Troszkę zaspałam, nie było czasu na szykowanie czegoś specjalnego na śniadanie, więc szybciutko przygotowałam zasmażane kanapki z serem. Później przyrządziłam szybką, letnią sałatkę z pomidorów; miałam się już wynosić z kuchni, ale nabrałam ochoty na coś słodkiego. Postanowiłam więc wykorzystać przepis przyniesiony jakiś czas temu przez mamę - na ciasto bananowe. Mimo moich dwóch lewych rąk do pieczenia, wyszło - podzielę się więc z Wami przepisem ;-)

Bananowy raj



Składniki:
  • 4 banany (miałam niewielkie, więc zwiększyłam ich liczbę do 7)
  • szklanka cukru
  • półtorej szklanki mąki tortowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 szklanki mieszanych bakalii (skórka pomarańczowa, rodzynki, orzechy, morele) - niestety, nie miałam, a nie chciało mi się biec do sklepu, więc wsypałam 1,5 szklanki wiórków kokosowych ;-)
  • 2 jajka
  • pół łyżeczki soli
  • pół kostki masła lub margaryny
 A jak przygotować ciasto?
1. Weź miskę, przesiej mąkę, dodaj cukier, sól, proszek do pieczenia, sodę oraz dowolne bakalie. Wymieszaj. Dodaj miękkie masło i szybko zagnieć ciasto.
2. Przygotuj tarkę o dużych oczkach oraz głęboką miskę. Obrane banany zetrzyj, dodaj jajka i wymieszaj. Masę bananowo-jajeczną starannie wymieszaj z przygotowanym wcześniej suchym ciastem.
3. Foremkę keksową wyłóż folię aluminiową, przelej do niej ciasto. Piecz ok. półtorej godziny w temp. 180*C. Pozostaw ciasto do ostygnięcia.

Uwagi:
  • Jeśli ciasto się przypala z wierzchu - przykryj formę folią aluminiową.
  • Po wystygnięciu możesz udekorować ciasto polewą czekoladową lub lukrem na bazie cukru pudru i soku z cytryny, a następnie posypać wiórkami kokosowymi.
  • Banany są dość słodkie, więc możesz zmniejszyć ilość cukru wsypywanego do ciasta. Możesz dodać także czubatą łyżkę kakao, ciasto nabierze bardziej wyrazistego smaku.




Następnym razem do zdjęć podczas gotowania zatrudnię chociażby sąsiada! Ciężko jednocześnie ugniatać ciasto i robić zdjęcia ;-) Mam nadzieję, że przepis nie wydał Wam się trudny i ktoś odważy się spróbować - podobno najlepiej smakuje drugiego dnia (jeśli dotrwa, mojego zniknęła już połowa!). Smacznego!





9 komentarzy:

  1. Cóż, tak zgodnie ze zwyczajem portali internetowych: PIERWSZY!! :D:D !!1111oneoneoenłanłanłanjedenjedenjeden

    No tak. Ad rem:

    Wydaje mi się, że wykonanie przepisu popełnię na wakacjach, kiedy też będę odpoczywał, jak Wy, wyżej i niżej wymienieni :) Mam nadzieję, że ciasto jest tak dobre, jak sugeruje to prędkość jego znikania oraz 'smakowicie wyglądające' zdjęcia :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znika błyskawicznie, może to dlatego, że po raz pierwszy samodzielnie upiekłam cokolwiek z kategorii ciasta i desery, pomijając muffiny :D
      ale teraz się nie wykręcę, więc zaglądaj, będą wakacje - będą nowe przepisy do testowania (;

      Usuń
  2. uwielbiam banany, więc z wielką chcęcia zjadłabym teraz coś takiego!! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty mi tu dziewczyno smaka nie rób! Ja jak na razie staram przekonać samą siebie żeby wybrać się na jagody, bo pierogi z jagodami coś za mną chodzą... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmm, pierogi! idź na te jagody, bo ja chętnie wpadnę na pierogi :D

      Usuń
  4. wygląda smacznie :) i widać, że nie jest skomplikowane

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę takie ciasto bananowe.
    Wyglada bardzo smacznie, poza tym uwielbiam banany i kokos :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety nie dla mnie bo nie lubię bananów :D

    OdpowiedzUsuń