niedziela, 5 stycznia 2014

KOT W KUCHNI | MUFFINY A'LA PIZZA


Witajcie!
Przepis na te muffiny wisiał wśród moich kulinarnych linków już dawno, dziś postanowiłam go nieco zmodyfikować i wykorzystać, a w razie sukcesu zaprezentować Wam. No to prezentuję! ;-)

Będziecie potrzebować:
  • 200 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 130 g sera żółtego w kostce
  • kilka plasterków salami
  • 1/2 małej, czerwonej papryki
  • 6 pomidorków koktajlowych 
Jak to w przypadku muffin, suche składniki, czyli mąkę, proszek do pieczenia i zioła, mieszamy w jednej misce, a mokre - olej, mleko i jajka - w drugiej. Następnie mokre składniki wlewamy do miski z mąką i mieszamy, aż konsystencja stanie się jednolita.
2/3 startego sera dodajemy do masy, podobnie jak drobno pokrojoną paprykę i paseczki salami. Znów mieszamy, a następnie wykładamy do uprzednio przygotowanych w formie dwunastu papilotek. Wierzch muffinek posypujemy pozostałym serem, a potem układamy na nich po dwie ćwiartki pomidorków koktajlowych.
Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180° C na około 25 minut. Upieczone muffiny wyjmujemy i studzimy, przygotowujemy ketchup lub inny sosik, dzwonimy po przyjaciółkę, chłopaka albo koleżankę-blogerkę i razem wcinamy! ;-)

Komu gryza? ;-)



44 komentarze:

  1. Mniam! Jak nabędę składniki to... robię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dajesz koniecznie znać, jak wyszły :D

      Usuń
    2. Jutro ^^ Tylko trochę zmienię przepis, bo mama nie lubi salami :P

      Usuń
    3. Możesz dać parówkę albo kawałeczki szynki :D

      Usuń
    4. I tak zrobiłam :D Pieką się :D :D :D

      Usuń
  2. Podziel się, podzieeeel! *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodź, Mentos, mam jeszcze kilka :D

      Usuń
  3. Super przepis, uwielbiam robić muffiny ale głównie robiłam je na słodko (najlepsze są z nutellą). Zapisuję ten przepis i spróbuję zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z nutellą nigdy nie próbowałam, będą następne! :D

      Usuń
    2. Na youtube jest przepis jako muffinki jogurtowe z kawałkami czekolady, ale zamieniłam czekolade na nutelle. ;)

      Usuń
    3. o, super, dzięki - na pewno wypróbuję! : ))

      Usuń
  4. ale genialny pomysł :D do tej pory wiedziałam o istnieniu wersji na słodko... mój świat teraz się odmienił :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzisz As, jakie to wieści w niedzielę! :D a jak się pan Damian ucieszy, jak mu zrobisz! :D

      Usuń
    2. D. jest teraz na minusie... także chyba On mi zrobi :D

      Usuń
    3. aa, no to tym bardziej - przyczep mu przepis na lodówce :D

      Usuń
  5. Ale smakowicie wyglądają! Jak tylko będę mieć okazję to spróbuję też takie upiec! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. próbuj! albo zróbmy tak - ty robisz tortille, ja muffiny i robimy nalot na Kapryska :D

      Usuń
  7. muffin + pizza = LOVE!

    Wydają się być w miarę proste, może podołam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też to jest wielkie love, więc musiałam spróbować :D
      podołasz na pewno, nie są trudne :D

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Fenomenalne to może nie, ale całkiem niezłe :D

      Usuń
  9. na pewno zrobię w przyszłości :) idealnie sprawdziłby się jako przekąska na uczelnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! najlepsze są na zimno, więc można je spokojnie zapakować jako przekąskę do torby :D

      Usuń
  10. Wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm... Wyglądają cudownie :) Muszę w końcu upiec kiedyś wytrawne muffiny! Ale w tym tygodniu nie robię zakupów, czyszczę lodówkę i później dieta, ugh :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz! Daj sobie spokój z dietą, nie masz z czego "chuść" :D

      Usuń
    2. Ha, co Ty zapomnij, widzisz mnie tylko na zdjęciach, które uznaję, że nadają się do pokazania :D Niestety, życie w Anglii okazało się dla mnie zbyt hm... owocne ;)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. są pycha! ale te zawijane bułeczki z przepisu Twojej siostry są chyba jeszcze lepsze! :D

      Usuń
  13. Wyglądają smakowicie. Przepis wydrukowałam i przyczepiłam na lodówce, żeby nie zapomnieć i jak tylko będę mieć wszystkie składniki, zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, i to się nazywa podejście! Powodzenia! :D

      Usuń
  14. o kurcze! :) zapisuje do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O, na kogo to się natknęłam :P
    Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No hej, hej :D Dodaję do obserwowanych. Ja tam dopiero zaczynam, a w sumie to traktuję to jako zabawę trochę - taki powrót do blogowania, 10 lat temu i więcej się blogowało - to czemu teraz nie :)

      Usuń
    2. a pewnie, czemu nie : ) ja już tu prawie dwa lata jestem, a też miała być zabawa :D

      Usuń
  16. niech no tylko nadarzy się dzień wolny w pracy a chwytam za foremkę i pichcę ! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wyglądają cudownie :) muszą być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń