wtorek, 20 maja 2014

KOT W KUCHNI | SPAGHETTI Z SZYNKĄ I MLECZKIEM KOKOSOWYM

Witajcie!

Rany, jak dawno nie pojawił się żaden post z cyklu kulinarnych! Dosłownie dwa dni temu, przeglądając archiwum bloga i katalogując stare posty doszłam do wniosku, że czas odkurzyć dwie, zaniedbane serie - modową i kulinarną, dlatego dziś szybki przepis, do którego ilustrację odkurzyłam na dysku. ;-)

Jestem tym typem 'kucharza', który nie trzyma się ściśle przepisu - lubię modyfikować, dodawać swoje składniki i mieszać smaki, szukając idealnych, zaskakujących połączeń. W ten właśnie sposób - kombinując i dosypując na oko, doszłam do przepisu na spaghetti z szynką i mleczkiem kokosowym, który zaprezentuję Wam dzisiaj.



Składniki (na dwie porcje):
200 g makaronu do spaghetti
200 g mleczka kokosowego 
kilka plasterków szynki
½ małej papryki czerwonej 
¼ cebuli 
łyżka masła
½ szklanki startego sera żółtego
sól, pieprz, papryka, 1 suszona papryczka peperoncino

Przygotowanie jest banalnie proste! Zaczynamy od ugotowania makaronu zgodnie z instrukcją na opakowaniu, najlepiej smakuje al dente. Odcedzamy, odstawiamy na bok - czas zająć się sosem.
Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy łyżkę masła, podsmażamy na złoto poszatkowaną cebulę i pokrojoną w paseczki szynkę. Dorzucamy pokrojoną w drobne paski paprykę i dusimy pod przykryciem przez ok. 5 minut. Następnie wlewamy mleko kokosowe, wsypujemy ser i mieszamy całość, aż lekko zgęstnieje. Przyprawiamy solą, pieprzem, papryką oraz pokruszoną papryczką peperoncino, po czym na patelnię wrzucamy odsączony makaron i całość mieszamy, by makaron pokrył się sosem.
Porcje makaronu wykładamy na talerze, dekorujemy kleksem pasty guacamole (z awokado) i kilkoma plastrami twardej gruszki - jej słodycz złagodzi pikantny smak sosu. 

Szybkie, proste, a jakie pyszne i sycące! ;-) 

Macie swoje ulubione przepisy na dania z makaronem? Podzielcie się!

16 komentarzy:

  1. Fajny przepis na obiad :D
    Zaserwuje mojemu K. bo ostatnio mało weny mam do gotowania :)
    D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mu zasmakuje! : ))

      Usuń
  2. mniam, pysznie wygląda! mam mleko kokosowe w zapasie, więc chyba niedługo zrobię sobie taki obiad :D
    ja zwykle robię klasyczne spaghetti bolognese, albo bardzo lubię makaron ze szpinakiem i serem pleśniowym, z dodatkiem łososia albo kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to dobrze się złożyło w takim razie :D
      Sera pleśniowego nie lubię, więc ta opcja odpada :c

      Usuń
  3. Coś wyczuwam gotowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo, takij wersji jeszcze nie jadłam! Na pewno wypróbuję Twój przepis :)
    jestem mistrzynią przyrządzania wersji tradycyjnej, bolońskiej :)
    Za to mój Robak przygotowuje najlepsze spaghetti z łososiem.
    Jak widzisz, każdy z nas ma swoją specjalność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, spaghetti z łososiem chętnie bym zjadła! Korzysta z jakiegoś konkretnego przepisu? :)

      Usuń
  5. faktycznie dość zaskakujące połączenie, ale nie omieszkam spróbować :)
    ja też jestem typem, że niby mam przepis, ale i tak dodaje "na oko" lub dosypuje jakiś tajny składnik hehe ;) a dodatkowo u mnie też dzisiaj przepis na danie z mleczkiem kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tajny" składnik to obowiązkowy element wszystkich moich przepisów :D

      Usuń
  6. Cieszę się, że dodałaś tego posta, bo w szafce stoi mleczko kokosowe i zupełnie nie miałam na nie pomysłu :) Już czuję, że będzie smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to cieszę się, że w odpowiednim momencie dodałam posta :D

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Próbuj i daj znać, jak smakowało :D

      Usuń
  8. wygląda pysznie, chyba zrobię dla chłopaka, on lubi takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie mu smakowało : )

      Usuń