piątek, 8 stycznia 2016

GOLDEN ROSE | PRODIGY GEL COLOUR 14

Witajcie!

Ostatni rok należał do hybryd - ta technika malowania paznokci przeniosła się z profesjonalnych salonów do domów i zdobyła niezwykłą popularność - prawie wszyscy zaczęli robić paznokcie hybrydowe na sobie czy znajomych. Nie mnie oceniać to zjawisko, natomiast nie mogę nie zauważyć, że natychmiast stało się ono również pożywką dla firm, które zaczęły wypuszczać sety do robienia hybryd czy lakiery, które miały imitować efekt hybrydowy bez konieczności użycia lampy. 

Mam swój ukochany top coat (który pomału jest coraz bardziej wypierany przez Polishield, ale o tym innym razem), który zasadniczo też daje mi efekt hybryd (chociaż nikt go tak nie reklamował), więc nie czułam potrzeby sprawdzania możliwości takich zestawów. Na Meet Beauty dostałyśmy jednak goodie bag od Golden Rose, w którym znalazł się duet Prodigy Gel Colour, więc postanowiłam sprawdzić, o co to całe zamieszanie. 


W skład zestawu wchodzi lakier kolorowy i żelowy top coat, który nie wymaga utwardzania go pod lampą. Proces malowania jest klasyczny - należy nałożyć dwie warstwy lakieru kolorowego, odczekać 2 minuty i nałożyć warstwę topu, po czym trzeba dać całości wyschnąć w naturalnym świetle. Producent obiecuje, że do zmycia nie będzie potrzebny aceton i namaczanie. 


Faktycznie, wszystkie opisane wyżej i obiecywane rzeczy znalazły swoje pokrycie w rzeczywistości. Lakier kolorowy jest dość gęsty i kremowy, więc dobrze kryje po nałożeniu dwóch warstw, nie robi prześwitów. Miejscami widać przebijające ciemniejsze punkty na paznokciach, tam, gdzie lakieru było mniej, ale może to być moja wina. Pierwsza warstwa schła dłużej, niż jestem przyzwyczajona, dałam jej ok. 15 minut i wtedy nakładałam kolejną - to już pierwszy, mały minus, bo robienie hybryd trwa krócej. Trzy warstwy (2 x kolor i 1 x top) były suche dość szybko, chociaż nigdzie nie znalazłam informacji, żeby top miał właściwości przyspieszające wysychanie. 


Jak dotąd wszystko brzmi dobrze. Ale tyle to oczywiście można uzyskać używając zwykłego lakieru i topu - najważniejszym wyznacznikiem jakości tego duo powinna być trwałość. Hybrydy można nosić ok. 2 tygodni, więc od tego zestawu oczekiwałam przynajmniej tygodniowej trwałości. Niestety, mocno się rozczarowałam. Dwa dni od aplikacji miałam już lekko starte końcówki, tak jakby ściągnięte przez top, trzeciego dnia zauważyłam, że wierzchnia, dotychczas pięknie lśniąca warstwa topu jest porysowana i na niektórych paznokciach zaczyna pękać. 
Oczywiście - ktoś powie, że to drobiazgi, że przecież lakier nie odprysł, nie ma ubytków. Faktycznie, nie ma. Ale od lakierów, które mają dawać efekt paznokci hybrydowych, oczekuję naprawdę niezawodnej trwałości. Zrozumiałabym, gdyby paznokcie były w tym stanie po tygodniu, ale nie po trzech dniach, zwłaszcza, że nie moczyłam rąk w wodzie i generalnie uważałam na paznokcie. 


Odcień, który testowałam, to 14 - piękna brzoskwinka, mój ulubiony kolor na paznokciach i nie tylko (widzicie to zresztą po wyglądzie bloga). Na paznokciach nosiłam ją z wielką przyjemnością, szkoda, że tak krótko. Nie ozdabiałam paznokci w żaden sposób, żeby nie wpływało to na trwałość lakieru, ale oczywiście taki kolor będzie dobrą bazą pod rozmaite zdobienia.


Odnoszę wrażenie, że użycie lakieru kolorowego z tego zestawu i jakiegokolwiek topcoatu dałoby dokładnie taki sam, albo może i lepszy efekt, podobnie jak zestawienie tego topu z innym lakierem kolorowym. Nie chcę kategorycznie twierdzić, że firmy żerują na naiwności ludzi, którzy chcą mieć hybrydy "po taniości", ale z pewnością etykieta imituje efekt paznokci hybrydowych jest niezłym chwytem reklamowym. 


Podsumowując - czy warto wydać na ten zestaw pieniądze? Nie. To ładny kolor i być może dobry top, ale wystarczy kupić dowolny lakier kolorowy (na przykład Golden Rose z serii Rich Color, uwielbiam!) i zwykły, dobry top coat, który da wam podobną trwałość i szklany połysk, przy odrobinie szczęścia na dłużej niż 4 dni - gwoli przypomnienia: lakiery Orly pod topem Sally Hansen noszę do 10 dni. 

Macie jakieś doświadczenia z tym zestawem? Jeśli tak, podzielcie się nimi w komentarzach - słyszałam mieszane opinie na temat tego duo ;-)

29 komentarzy:

  1. Ogólnie nie ufam produktom udającym hybrydy, mam wrażenie, że gdyby były tak samo niezawodne, to nikt nie wymyślałby hybryd, bo i po co... Natomiast stoiska GR omijam szerokim łukiem, bo wydałabym tam całą wypłatę :3
    PS kolor swoją drogą piękny i pazurki śliczne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie! Słusznie : D
      Ja też muszę unikać, na szczęście mam dość daleko do jedynego punktu :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. I gdyby tak wyglądał przez cały czas noszenia, to byłaby miłość! : )

      Usuń
  3. zastanawiałam się właśnie jaka jest trwałość tych lakierów, aczkolwiek widzę że nie ma szału :D z drugiej strony już od prawie roku jestem wierna hybrydom i nie wyobrażam sobie powrotu do zwykłych lakierów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, nie urywa tyłka : D
      Ja miałam epizod z hybrydami, ale jakoś mnie nie przekonały :<

      Usuń
  4. Uwielbiam te lakiery, a top sprawia, że każdy lakier wygląda jak hybryda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy top w sumie, tylko te bardziej żelowe : D

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Kolor jest boski, gorzej z innymi aspektami niestety ;c

      Usuń
  6. Ładny kolor, ale ja już mam swój ulubiony top coat (z GR ;)). Więc ani hybrydy, ani takie wymysły imitujące hybrydy mnie nie ciągną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Portfel jest na pewno wdzięczny : D

      Usuń
  7. U mnie większość topów GR powoduje ten efekt popękanej pajęczynki. Może to kwestia ich ich formuły? A lakiery od nich raczej się sprawdzają, Tej serii jeszcze nie próbowałam. I po twojej recenzji chyba nie muszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w sumie możliwe, bo miałam ten top Gel Look bodajże, ten który wygląda jak seria Rich Color, i też była pajęczynka ;c

      Usuń
  8. ooo świetne pazurki! :) kolor bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor tak, ale niestety, gorzej z resztą : D

      Usuń
  9. Ja chciałabym wypróbować normalne hybrydy, a na takie zestawy raczej się nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam i jednak wolę normalne lakiery : ))

      Usuń
  10. mój błękit leży i czeka na wypróbowanie. chyba szybciej po niego sięgnę, żeby zobaczyć jak będzie u mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, ciekawa jestem jak u Ciebie wypadnie : )

      Usuń
  11. Nie mam lakieru z tej serii i po Twojej recenzji chyba nie kupię :( chociaż kolorek śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej kupić 3 zwykłe lakiery w tej cenie : D

      Usuń
  12. Mam coś podobnego z firmy Delia Cosmetics ;) Jest to zestaw Hybrid Gel i super się prezentuje i jest bardzo trwały ;) O zestawie i o samym topie pisałam na swoim blogu niedawno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mignęły mi właśnie gdzieś te nowe lakiery, muszę się rozejrzeć w drogerii : )

      Usuń
  13. Jak dobrze że ja zawsze poczekam, aż bum na dany produkt minie. Tego nawet nie zamierzałam kupować, nawet gdyby trzymał się 2 tygodnie. I tak maluję paznokcie co 3 dni, ciężko mi wytrzymać z jednymi dłużej. A jeśli rzeczywiście potrzebuję trwałego manicure na 2 tygodnie, wtedy robię hybrydy.
    Dla mnie ta seria to pomyłka, zwykły lakier a z hybryd ma tylko cenę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobra strategia : D
      Ja ostatnio wolę nosić niepomalowane paznokcie, bo nie mam czasu w ciągu tygodnia robić ich od nowa, jak się zniszczą : D

      Usuń
  14. Śliczne kolorki, ale ja jednak wolę prawdziwe hybrydy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę po prostu klasyczne lakiery : D

      Usuń
  15. Ten odcień jest rewelacyjny :) Muszę kupić sobie ten zestaw :)

    OdpowiedzUsuń